joi, 18 februarie 2010

O veste bună: „Românii nu mai au încredere în televizor”


Acesta este titlul unui articol apărut în presa on line. Iată şi ce ne spun jurnalişti de la 9am.ro, care prezintă rezultatele unui sondaj:
„Încrederea românilor în televiziune a scăzut, în anul 2009, la 61 de procente. Pierderea capitalului de încredere ar putea fi asociată cu implicarea presei în campania electorală, se arată în cel mai recent Eurobarometru lansat de CE. Astfel, încrederea populaţiei în televiziune a scăzut radical, de la 70% în iunie 2008 (adică în perioadă de pre-campanie pentru alegerile parlamentare naţionale), la 61% în noiembrie 2009. Polarizarea excesiva a discursului şi implicarea marilor trusturi de presă în campania prezidenţială pare să fi dus la o pierdere de capital de încredere pentru aceste canale mediatice, explică raportul CE.”
Să sperăm că este un semn bun, care va duce în continuare la o creştere a discernământului telespectatorului în ceea ce priveşte manipularea la care este supus atunci când priveşte la televizor. Sau, poate (mai puţin probabil) un semnal de alarmă pentru presa aflată în unanimitate sub influenţă politică.
Natalia Corlean

Apostolat în Ţara Făgăraşului nr. 37 - februarie 2010

Niciun comentariu: