luni, 18 octombrie 2010

Ce este mâncarea fără Dumnezeu?

Să nu începi şi să nu termini niciodată prânzul sau cina fără o rugă fierbinte către Dumnezeu. (…) Căci numai Dumnezeu este Cel care ne procură toată hrana. Deşi dăruită, am muncit noi înşine să o obţinem, dar ce ar însemna toată munca noastră dacă Dumnezeu nu ne-ai da binecuvântarea Sa, dacă, de exemplu, nu ar dărui umiditate, căldură, vânt, soare peste câmpul şi grădinile pe care le-am cultivat şi semănat? Absolut nimic, după cum ştim cu toţii.
În afară de asta, Dumnezeu este acela care procură hranei substanţa nutritivă şi corpului nostru capacitatea de a o folosi pentru sănătatea noastră trupească. Ce s-ar întâmpla dacă Dumnezeu nu ar da hranei aceste substanţe nutritive? Atunci, indiferent cât de mult am consuma din cele mai hrănitoare alimente, corpul nostru nu ar căpăta putere şi deci nici funcţiile sale zilnice nu s-ar putea desfăşura şi nici viaţa însăşi. Nimeni nu ar mai rămâne în viaţă.
Pe de altă parte, ce s-ar întâmpla dacă Dumnezeu ne-ar lua puterea stomacului de a digera hrana, fie şi numai pentru două săptămâni? Atunci şi cele mai hrănitoare alimente nu ne-ar mai putea hrăni, ci ne-am epuiza, ne-am îmbolnăvi şi am muri. Şi experienţa ne dovedeşte că şi cea mai sănătoasă hrană poate uneori să fie vătămătoare.
Mitropolitul Grigorie al Sankt Petersburgului

Apostolat în Ţara Făgăraşului nr. 45 - octombrie 2010

Niciun comentariu: