miercuri, 10 decembrie 2008

„Moşul”


E ziua de Moş Nicolae. Copiii îşi aranjează ghetuţele la uşă. Maria îşi zice în minte:
- Oare Moş Nicolae îmi va aduce un cadou?
A venit şi momentul de culcare. Maria tot repetă acel gând în minte:
- Oare Moş Nicolae îmi va aduce un cadou?
Când toţi dormeau, Maria a avut un vis interesant. Se făcea că aşa zis-ul Moş Nicolae purta pe cap o aură strălucitoare. Atunci, Moş Nicolae îi spune:
- Înainte de a fi “Moş Nicolae" eram un învăţător vestit. Când am murit, de fapt a murit doar trupul pământesc. Sufletul însă nu a murit, ci a trecut la “Judecata dreaptă“ săvârşită de Însuşi Domnul Iisus Hristos. Atunci, pentru faptele mele am ajuns în raiul cel de veci.
Dimineaţa următoare, Maria a povestit la toţi acel vis minunat şi, deşi era nedumerită de ce s-a întâmplat, a înţeles totul atunci când în ghetuţe a primit o icoană cu Sf. Nicolae, care de fiecare dată îi spunea să îşi facă rugăciunea ca să se mântuiască. Iar ea îi mulţumea lui Dumnezeu că i-a dat o iconiţă atât de “grijulie” în lucrurile sfinte.

Mici canoane pentru copii:

- Să crezi în Sf. Treime: Tatăl, Fiul şi Duhul sfânt.
- Să îţi faci rugăciunea în fiecare dimineaţă şi seară.
- Dacă nu eşti liniştit, dacă nu poţi reuşi la şcoală, fă-ţi rugăciunea minţii care este: „Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieşte-ne şi ne mântuieşte pe noi.’’
- Să nu-i superi pe părinţi, că şi ţie îţi va veni ceasul când vei fi mamă sau tată, şi copilul tău îţi va cere tot ce este mai rău pe lumea asta.

Maria-Ilinca Burlacu, clasa a III-a, Prejmer
Apostolat în Ţara Făgăraşului nr. 23 - decembrie

Niciun comentariu: