duminică, 23 decembrie 2012

Ajunul alb.



     
Cerul îmbracă-n alb
Potecile din sat
Din horn, fuiorul dalb
Mai urcă înc-un cat.

Colindul scutură
Îngheţul inimii
Eu crăp o ciutură
În colţul uliţii.

Irozii sunt prin sat
Şi ceata de feciori
Necazul l-am lăsat
Primind colindători.

Colacu-i rumenit,
Noi stăm pe lângă brad,
Doar trupu-i ostenit
Şi-afară nu-i un grad.

Îngheţu-i doar în drum
În case este cald,
Că vinul este bun,
Creştinii-s unşi cu nard.

Sub patrafir am fost,
Să spun ce-am pătimit
Şi de la popa nost’
Iertare am primit:

,, - Sărac de-ai miluit,
Bolnav de-ai cercetat,
De bine-ai dăruit,
De rău tu te-ai scăpat!

La sanie, doi cai
Voi înhăma, apoi,
Păstorul fără nai
Se naşte pentru noi.

Pr. Marius Demeter

Apostolat în Ţara Făgăraşului nr. 70 - decembrie 2012

Niciun comentariu: