duminică, 11 noiembrie 2012

Joc şi bucurie. Întâlnirea copiilor participanţi la activitatea „Caietul cu versete”




În luna martie a anului 2011 redacţia publicaţiei Apostolat în Ţara Făgăraşului propunea copiilor o nouă activitate: „Caietul cu versete”. După ce de-a lungul timpului la rubrica Căsuţa copiilor le-au fost propuse diverse subiecte pentru acest caiet, a venit timpul ca efortul celor care au răspuns invitaţiei să fie răsplătit. Astfel, copiii implicaţi au fost primiţi la sediul protopopiatului marţi, 23 octombrie.

Pentru cei mici jocul şi joaca înseamnă bucurie. Dacă la asta se mai adaugă şi învăţătura, atunci copiii vor merge către un viitor mai sigur. Aproape că nu există copii care să nu îndrăgească jocul, mai ales în echipă. Energia pe care ei o depun în jocurile lor este uimitoare. Chiar şi cel mai retras şi timid copil uită de inhibările lui, se pierde în acţiunea concursurilor de tot felul şi, implicat în activitatea de relaţie cu camarazii lui de joacă, îşi depăşeşte orice fel de defect de comunicare.
Premierea şi rezultatele acţiunii „Caietul cu versete” din incinta Protopopiatului din Făgăraş a oferit un astfel de cadru minunat: zâmbete, jocuri, citate din Scriptură, încurajări ale coechipierilor pentru succesul echipei şi nu a individului, bucuria reuşitei colective şi ambiţia de a-ţi ajuta echipa spre victorie, jocuri de copii cu morală de adult, fursecuri şi ciocolată caldă. Pentru copii – joacă, bucurie şi învăţare activă, pentru organizatori – munca pregătirii unui astfel de cadru în care copilul să înveţe, să se joace, dar cel mai important – să zâmbească.
Cei 29 de copii care s-au bucurat de un astfel de cadru au fost întâmpinaţi în aula protopopiatului de Pr. protopop Ion Tărcuţă, doamna preoteasă Natalia Corlean, coordonator al Departamentului catehetic, şi domnul Alexandru Socaciu, voluntar implicat în activităţile catehetice ale protopopiatului. Toţi copiii au primit aprecierile adulţilor şi aplauzele colegilor lor, împreună cu o cărticică pentru sufletul lor. Cele mai frumoase caiete au fost premiate:
  • - Antonia Simeny, cl. a V-a, Lic. Teoretic „I.C.Drăguşanu” din Victoria (premiul I);
  • - Giorgia-Alexandra Ganea, cl. a VI-a A, C.N. „Radu Negru” (premiul II)
  • - Emilia Borţan, cl. a VI-a, Lic. Teologic „Sf. Constantin Brâncoveanu”, şi Bianca-Teodora Roman, cl. a V-a B, C.N. „Radu Negru” (premiul III).
De asemenea, copiii au fost încurajaţi să participe în continuare la concursurile ce apar la rubrica „Căsuţa copiilor” din Apostolat în Ţara Făgăraşului, reamintindu-se viitoarea temă – un concurs de desen, pe tema „Bucuria Naşterii Domnului”.
Impresiile copiilor de după acea zi memorabilă şi pentru ei, şi pentru noi, ne scutesc de orice concluzie:
„Când ne-am reîntors acolo am simţit o bucurie imensă. Nişte jocuri atât de captivante, o ciocolată caldă, nişte biscuiţi şi o atmosferă atât de bună. Cel mai mult mi-a plăcut jocul cu rufele. Nici nu ştiu cum să descriu o zi aşa frumoasă.” (Maria-Miruna Lupu)
 „ Am participat pentru prima oară la un astfel de concurs şi a fost o bucurie pentru mine să aflu că am câştigat premiul I. A fost foarte frumos şi aş vrea să mai particip şi cu altă ocazie. M-am bucurat pentru premiu, dar şi pentru faptul că mi-am făcut noi prieteni. Pe această cale vă îndrum, dragi copii, să participaţi şi voi şi să aveţi încredere în Dumnezeu, Care ne ajută mereu.” (Antonia Simeny)
„Ne-am jucat foarte multe jocuri distractive şi ne-au pregătit prăjituri, ciocolată caldă, suc şi multe altele. A fost foarte frumos. Dacă vom mai fi invitaţi, neapărat voi mai veni.” (Miruna-Andreea Albu)
„Pentru mine a fost prima oară când am participat. Ne-am jucat Solomon Spune – a fost haios şi distractiv – şi multe alte jocuri pe placul tuturor. A fost frumos şi educativ şi aş mai vrea să ne întâlnim.” (Petronela Marin)
„A fost frumos deoarece pe lângă dulciurile pe care le-am primit, cel mai frumos este iubirea şi căldura sufletească cu care ne-au întâmpinat. De asemenea, jocurile au fost educative dar şi foarte plăcute. Merită să facem caietele cu versete! A fost prima dată când am mers şi sper din tot sufletul să nu fie ultima.” (Alexandra Silea)
„A fost un eveniment remarcabil, deoarece în zilele noastre puţin adulţi mai au timp să se ocupe de copii.” (Giorgia-Alexandra Ganea)
„Mi-a plăcut foarte tare la Protopopiat pentru că am jucat jocuri distractive. Aş dori să mai merg o dată.” (Claudiu Sasu)
„Am făcut cunoştinţă unii cu alţii, am jucat jocuri şi am fost apreciaţi pentru munca noastră. Mi-aş dori să mai merg încă o dată. Şi le-aş recomanda tuturor elevilor să vină!” (Denisa Radu)
„Mi-au plăcut cel mai mult premierea şi jocurile interesante. Am fost găzduiţi cu multe bunătăţi. Îmi doresc să mai merg la Protopopiat de câte ori am ocazia.” (Bianca-Teodora Roman)
„A fost minunat. Ne-am jucat foarte multe jocuri distractive. Toţi copiii care au fost au primit câte un premiu.” (Adriana Arsu)
„Mi-a plăcut foarte mult cum ne-am jucat şi dulciurile. Aş vrea să mai merg, dar să stau mai mult.” (Adrian Cocă)
„A fost minunat! Jocurile dumneavoastră şi apropierea de Dumnezeu mi-au umplut inima de fericire! Mi-aţi lăsat o impresie extraordinară!” (Delia Boştiog)
„Am fost primiţi cu drag, am fost felicitaţi, am fost premiaţi şi ne-am jucat tot felul de jocuri. Mi-a plăcut foarte mult şi mi-aş dori să mai merg şi anul viitor.” (Victor Carp)
„Am făcut un joc în care să ne cunoaştem mai bine, unde am fost în echipă cu doamna preoteasă Natalia. După aia ne-am jucat un joc cu sfoara şi Solomon Spune. A fost frumos şi îmi doresc să mai merg.” (Răzvan Carp)
„Mi-a plăcut foarte mult şi îmi doresc să mai merg pentru a face lucruri noi.” (Iulia-Maria Boantă)
„A fost foarte frumos şi aş dori să mai merg, deoarece m-am distrat de minune.” (Petronela Fâţan)
„Sunt foarte fericită pentru că am participat la concursurile trecute de la „Căsuţa copiilor”. Am fost foarte fericită şi pentru cărţile pe care le-am primit.” (Roxana Popa)
„Ne-am jucat foarte multe jocuri frumoase şi am primit câte o cărticică. A fost foarte frumos.” (Alexandra Stanciu)
„A fost o atmosferă deosebit de plăcută. Ne-am jucat foarte frumos, am primit premii şi toţi am fost deosebit de încântaţi. Mă bucur nu numai de premii, ci şi de faptul că am mai putut urca încă o treaptă spre Dumnezeu.” (Ioana Vijoli)
„La protopopiat mi-a plăcut cum ne-a povestit părintele protopop, jocurile şi mai ales jocul cu rufele. Abia aştept să ne întâlnim din nou!” (Ana-Maria Boamfă)
„Acele ore în care am stat la Protopopiat au fost minunate. A fost foarte frumos când ne-am jucat acele jocuri interesante de care nu am mai auzit.” (Mihaela Bujoreanu)
„Data viitoare o să mai vreau să mai vin cu mare plăcere. Când am plecat de acolo eram tristă că am plecat.” (Alexandra Moraru)
„La protopopiat a fost o zi foarte frumoasă şi distractivă. Mi-a plăcut cel mai mult când ne-am jucat jocul acela cu vântul şi soarele. Aş vrea să mai merg cât mai curând posibil.” (Ioana Mandrea)
Prof. Veronica Simu

Apostolat în Ţara Făgăraşului nr. 69 - noiembrie 2012



Niciun comentariu: