sâmbătă, 21 aprilie 2012

Vorbitul la masă


„Poftă bună!”.
 „Mulţumim; şi la masă nu vorbim!"
Dar de ce să nu vorbim? În timpul conversaţiilor la masă oamenii au o deschidere şi o receptivitate aparte. Poate şi de aceea Mântuitorul mânca şi bea cu vameşii şi cu păcătoşii, găsind ospeţele lor cel mai potrivit prilej de a le vorbi. Reuniunile familiale zilnice în jurul mesei sunt foarte importante:
  • ·                      se creează astfel legături afective puternice între copii şi părinţi;
  • ·                      se îmbunătăţeşte comunicarea între membrii familiei;
  • ·                      copiii percep mediul familial ca fiind mai stabil şi mai sigur ;
  • ·                       rugăciunea comună de la începutul şi sfârşitul mesei e printre primele la care au răbdare şi cei mici şi e un mod simplu de a transmite copiilor mesajul că toată "darea cea bună" vine de la Dumnezeu, Purtătorul nostru de grijă;
  • ·                      se deprind mai firesc bunele maniere şi lucrul "în echipă", se dezvoltă abilităţi practice şi simţul responsabilităţii odată cu implicarea în aranjarea mesei sau strângerea vaselor murdare;
  • ·                      conversaţiile din timpul mesei ajută copiii să îşi dezvolte limbajul şi să îşi însuşească topica specifică limbii materne mai mult decât citirea poveştilor la culcare; aceste achiziţii se concretizează şi prin calificative superioare la şcoală;
  • ·                      se trăiesc momente frumoase, care vor rămâne ca amintiri ale atmosferei din casa părintească;
  • ·                      copiii sunt mai puţin predispuşi la obezitate, la diverse adicţii (alcool, tutun, droguri) sau promiscuitate.

 Apostolat în Ţara Făgăraşului nr. 63 - aprilie 2012

3 comentarii:

MariaM spunea...

Hristos a inviat!

(M-ati derutat putin cu postarea asta nearatand sursa, citind am avut o idee de "deja-vu" apoi mi-am dat seama ca aceleasi cuvinte le-am citit pe un alt blog mai demult.Atunci cand scrieti de unde vin e mai usor si pentru noi cei ce nu urmarim destul de des "scrierile":)

Numai bine.

Natalia spunea...

Adevărat a înviat!

Maria, îmi pare rău de derutare. Autoarea sintezei nu a dorit să îi apară numele.

MariaM spunea...

Natalia, chiar nici o problema :) De multe ori pe blogurile romanesti (cateva, cate citesc eu) se reiau aceleasi postari identic am vazut si pentru ca am un timp limitat ce mi-l acord pentru asta incerc sa evit recitirea unui post dupa o prima lecturare a lui in alta parte, asta -i tot.