vineri, 27 aprilie 2012

Căsuţa copiilor. Cum m-am pregătit pentru Înviere



Hristos a înviat!
Dragii noştri, după cum vedeţi, Căsuţa copiilor s-a făcut mai mare în acest număr. De ce? Ca să îi cuprindă în ea pe toţi cei care ne-au scris în timpul Postului Mare despre cum s-au pregătit pentru Înviere, cum a fost Postul pentru ei, ce bucurii şi greutăţi au avut. Pentru că scrisorile lor au fost foarte frumoase le publicăm pe toate, ca să împărtăşim şi altora dragostea şi bucuria cu care cei mai mici au ales să trăiască postul, pentru a se bucura de Înviere.


Dragă creştine,
Eu mă pregătesc pentru Înviere în mai multe feluri.
Mănânc de post, dar sunt sigură că nu mâncarea ne duce la mântuire, ci faptele noastre. De aceea mă străduiesc din toată puterea să fac milostenie, să îmi ajut părinţii, să mă rog mai mult şi să mă abţin de la vorbe urâte.
Eu ştiu că nu sunt obligată să postesc, nici să fac fapte bune, dar ştiu că nu există o bucurie mai mare decât aceea de a face un bine aproapelui tău. Iar dacă faci un bine aproapelui, Îl bucuri pe Dumnezeu.
Eu nu consider postul ca pe o obligaţie, ci ca pe o şansă de a te întâlni cu Hristos. Nici nu cred că dacă postesc nu voi mai putea greşi. De aceea merg la Sfânta Spovedanie şi apoi mă împărtăşesc.
Desigur că este destul de greu să vezi cum alţii mănâncă de dulce şi tu nu. Dar dacă te gândeşti că nu posteşti pentru tine, ci pentru Dumnezeu, atunci vei avea o bucurie mult mai mare decât a aceluia care nu posteşte. De aceea eu postul nu îl socotesc ca o greutate, ci ca o bucurie.
Cu drag, Ioana
Ioana Vijoli, clasa a IV-a A, C.N. „Radu Negru”

Postul sufletului
Eu pentru Înviere mă pregătesc ţinând post, cu rugăciune şi mergând la biserică. Greutăţile postului sunt atunci când vezi în vitrinele cofetăriilor nişte prăjituri aşa arătoase… Dar să ne gândim că ne vom simţi aşa de bine dacă vom încerca să Îi arătăm lui Dumnezeu că sacrificiul Lui nu a fost degeaba. Aşa Îi arătăm Mântuitorului că Îl iubim şi credem în El.
Mihaela-Florentina Bujoreanu, cl. a IV-a C, C.N. „Radu Negru”

Ce înseamnă postul
Să ţii post nu e greu dacă crezi cu adevărat în Dumnezeu şi doreşti să fii mai aproape de El. Unii oameni zic că e greu să ţii post deoarece trebuie să renunţăm la unele mâncăruri. Oamenii nu înţeleg că postul e ceva care te înalţă către Dumnezeu. Devii mai bun, te rogi mai mult şi astfel îţi cureţi sufletul şi te simţi mai liber.
În acest an am hotărât să ţin şi eu post câteva zile. La şcoală prietenul meu m-a întrebat dacă am făcut o crimă de ţin post. I-am răspuns că ţin post nu pentru că am făcut vreo crimă, ci pentru a mă apropia de Dumnezeu. L-am sfătuit să ţină şi el post. Ştiu că Dumnezeu iubeşte toţi copiii, dar şi noi trebuie să-i arătăm dragostea noastră. Postul înseamnă nu numai abţinere de la mâncare, ci implică mai multe lucruri: rugăciune, milostivire, bunătate şi părere de rău pentru greşelile făcute. Atunci când ţinem post ne apropiem de Dumnezeu. Eu recomand copiilor dacă Îl iubesc pe Dumnezeu să ţină post.
Mihai-Alexandru Ghircoiaş, cl. a IV-a C, C.N. „Radu Negru”

Dragă Apostolat,
Eu mă pregătesc pentru Înviere postind, spovedindu-mă, împărtăşindu-mă şi făcând fapte bune. Îmi place să postesc, pentru curăţenia sufletului şi a trupului. Greutatea postului e că renunţi la unele mâncăruri care îţi plac.
Miruna Lupu, cl. a IV-a B, C.N. „Radu Negru”

Mă numesc Carp Victor şi mă aflu în Postul Sfintelor Paşti. Aş vrea să vă povestesc cum m-am pregătit eu pentru Sfintele Paşti.
Am ţinut post, m-am spovedit şi m-am împărtăşit, am spus la culcare un canon către Domnul nostru Iisus Hristos şi m-am rugat pentru sporul casei.
Greutatea din post nu e că nu mâncăm carne, greutatea e că dacă îl vedem pe celălalt că mănâncă ceva de dulce, atunci diavolul ne ispiteşte să mâncăm şi noi. Dar e o durere că oamenii Îl omoară prin răstignire pe Iisus Hristos cu păcatele în fiecare zi.
Abia aştept să vină Paştile, să vopsim împreună cu mama ouăle şi să participăm împreună cu toţi creştinii la slujbele pregătitoare.
Victor Carp, cl. a IV-a, Liceul teologic ortodox „Sf. Constantin Brâncoveanu”

Postul este o pregătire pentru o sărbătoare mare. La fel cum o haină se murdăreşte şi trebuie spălată aşa şi sufletul nostru trebuie curăţat e păcate prin post şi rugăciune, iar apoi în faţa duhovnicului prin Spovedanie şi Împărtăşanie. În timpul postului nu este bine să se mănânce deloc carne, lapte, brânză, ouă, dar nu este importantă numai mâncarea, ci şi faptele bune.
Postul, Spovedania şi Împărtăşania ne pregătesc pentru a-L întâmpina pe Domnul Iisus.
    Creştine, dacă faci un bine,
    Iisus în ajutor îţi vine
    Şi pe El Îl mulţumeşti
    Sufletul ţi-l mântuieşti.

Postul de-l ţii,
Cu Iisus vei fi
Sufletul să-l ai curat
Fără de păcat.
Alexandra-Ioana Grecu, cl. a IV-a A, C.N. „Radu Negru”

Scrisoare
Suntem în Postul Paştilor sau Postul Mare. Ştiind că este cel mai lung post din an şi totodată este şi cel mai trist, trebuie să ne pregătim pentru Înviere.
Cum trebuie să ne pregătim? Dacă nu mâncăm carne, ouă, lapte şi nu suntem milostivi, şi nu ne spovedim şi nu ne rugăm, degeaba nu mâncăm aceste alimente.
Postul nostru este uşor datorită mamei care poate face de mâncare în fiecare zi numai de post. Bucuria mea este că în Vinerea Mare vom cânta Prohodul Domnului care este atât de frumos! Greutatea ar fi că acum 2000 de ani Mântuitorul a fost omorât pe Cruce ca să ne mântuiască pe noi.
Răzvan Carp, cl. a IV-a, Liceul teologic ortodox „Sf. Constantin Brâncoveanu”

Cum mă pregătesc pentru Înviere
Eu cinstesc foarte mult praznicul Învierii şi încerc să mă pregătesc cum se cuvine pentru el. Am încercat ca în acest minunat Post, cu puterea Celui Preînalt, să postesc şi eu pentru a putea gusta cu adevărat din bucuria pe care ne-o împărtăşeşte Domnul Hristos în fiecare an. Eu mă gândesc că Domnul Se răstigneşte pentru noi şi pentru spălarea păcatelor noastre în fiecare an. Deci noi suntem datori măcar să încercăm să postim nu doar cu bucatele, ci şi cu păcatele. Dar, din acest pas al meu am învăţat că nu trebuie să ne vorbim de planurile noastre despre cum vom posti, deoarece diavolul ne aude şi ne va împiedica, pentru că el vrea să cădem.
Îi mulţumesc lui Dumnezeu că m-a ajutat să pot posti şi sper să mă bucur cum se cuvine de minunatul praznic al Învierii.
Giorgia-Alexandra Ganea, cl. a V-a, C.N. „Radu Negru”

Scrisorică despre Postul Mare
Postul pentru mine reprezintă puterea de a învinge patimile, de a creşte dragostea faţă de aproapele meu şi de a mă ruga lui Dumnezeu cu o inimă mai curată. Postim deoarece păcătuim adesea cu gândul, cu cuvântul şi cu lucrul. Chiar de am învinge toate patimile, tot mai avem nevoie de post, ca să nu cădem din nou în „plasa” păcatelor.
Postul Mare nu înseamnă doar să ne abţinem de la unele alimente. Trebuie să ne rugăm şi pentru cei sărmani, să le dăm şi lor o mână de ajutor.
Eu mă pregătesc pentru Paşti cu credinţă, cu ouă roşii şi mai ales cu multă dragoste faţă de Iisus Hristos. Hristos a înviat!
Vin Paştile…
Soarele încet răsare
Peste tot miresme
De flori încântătoare.

Clopotele sună
Oameni se adună
Să ciocnească ouăle
Cântând cântecelele.

Bucuraţi-vă de sărbătoare
În această zi cu soare
Şi frumos vă îmbrăcaţi
Şi să fiţi cuminţi, curaţi.
Ana-Maria Boamfă, cl. a IV-a A, C.N. „Radu Negru”

Apostolat în Ţara Făgăraşului nr. 63 - aprilie 2012

Niciun comentariu: