Nu o critica niciodată în public!

Ai observat, poate, prostul obicei pe care îl au unele cupluri de a-şi arunca reproşuri unul altuia, atunci când sunt şi alte persoane de faţă. Cu toţii am auzit replici de genul:
Mulţumim pentru invitaţia la cină. E o schimbare foarte binevenită, faţă de cinele noastre obişnuite, din faţa televizorului!
De ce nu poate s-o repare? Păi el nu face diferenţa între un ciocan şi o şurubelniţă, ce să mai vorbim de reparat lucruri?!
„Jennie? E în stare să se rătăcească şi dacă e escortată de trei maşini de poliţie!”
„Ai auzit, dragă? Andy i-a cumpărat soţiei o maşină! Aşa mai zic şi eu bărbat...”
Aluziile acestea în public, care fac referire la slăbiciunile sau defectele celuilalt, sunt pur şi simplu de prost gust. Cei care se simt prost sunt, în primul rând, martorii scenei, care nu au nici o legătură. Plus că asta le arată tuturor că nu sunteţi în stare să vă discutaţi problemele acasă, şi singurul lucru care rămâne după astfel de schimburi este dorinţa de a i-o întoarce celuilalt, cu prima ocazie.
Trebuie să înţelegi că unele trăsături se întâlnesc la toate femeile, fără nici o excepţie. Dumnezeu ne-a făcut un favor, facându-le în felul acesta, dar asta doar dacă suntem în stare să le înţelegem şi să ne purtăm ca atare. Problema aici este că aceste reproşuri sunt o formă de infidelitate, într-o anumită măsură, iar femeile, ca şi bărbaţii de altfel, sunt incapabile să accepte infidelitatea, sub orice formă ar apărea ea. Din fericire, şi reversul este la fel de valabil, aşa încât ele se vor îndrăgosti cu atât mai mult cu cât suntem în stare să le câştigăm încrederea. Acestea fiind spuse, cât mai devreme în căsnicia ta, ar trebui să te uiţi în ochii ei şi să îi promiţi solemn:
„Indiferent dacă e zi sau noapte, vânt sau furtună, niciodată nu îţi voi reproşa ceva în public. Nici în faţa familiilor noastre, nici în faţa prietenilor sau cunoştinţelor, nici măcar în fata străinilor. Nici când eşti de faţă sau când sunt singur, nici prin aluzii sau prin vreo glumă isteaţă, nici prin orice alt fel, nu intenţionez să îţi fiu decât sută la sută loial!”
(Charlie W. Shedd, Scrisori către Filip – sfaturi unui tânăr căsătorit)

Apostolat în Ţara Făgăraşului nr. 75, septembrie-octombrie 2013