luni, 16 iunie 2014

Condiţia de bază a legăturii cu Dumnezeu






Cel mai mare eveniment din viaţa creştinului este a se găsi şi a se împărtăşi din această taină de negrăit a Sfintei Euharistii. Sf. Liturghie este inima Bisericii, de aceea un credincios care este „viu” trebuie neapărat să dorească a fi prezent ca membru activ al Bisericii la Sf. Liturghie. Când vin pelerini la Sf. Munte, printre primele întrebări pe care le pun este dacă merg la biserică. De multe ori primim un răspuns care nu ne place: „Mergem, părinte, însă nu în fiecare duminică”.
Când un suflet nu doreşte să fie prezent în adunarea euharistică a Bisericii, atunci ori este mort, ori pe moarte. Când am întâlnit odată un părinte, mi-a zis următorul lucru foarte important: „Când vin la mine diferiţi oameni şi vor să le dau sfaturi şi să-i îndrum spiritual, dacă merg regulat la biserică îi primesc. Dacă văd însă că nu merg regulat la biserică, nu doresc să am de-a face cu ei”. Şi mi-am zis: câtă dreptate are acest părinte, deşi poziţia lui pare severă. Cu toate acestea, potrivit legii duhovniceşti, condiţia de bază a experienţei lui Dumnezeu este prezenţa şi participarea la Sf. Liturghie.
Părintele Efrem de la Mănăstirea Vatopedi, Muntele Athos

Apostolat în Ţara Făgăraşului nr. 79, mai-iunie 2014

Niciun comentariu: