sâmbătă, 20 februarie 2010

Moartea nu vine să-i faci o cafea, vine să te ia!

Eu am fost la viaţa mea la mai multe căpătâi de morţi, ştiţi că am mai mult de 90 de ani. Ţipetele lor, contactul cu altă lume, care se ştia şi care nu se credea, vederea păcatelor proprii, păcate care nu se puteau repara decât prin întoarcere înapoi. Iar înapoi nu se mai putea veni, pentru că venise moartea să-i ia... V-am mai spus, moartea nu vine să-i faci o cafea, vine să te ia. Moartea-i o realitate. Şi toţi muribunzii pe care i-am văzut, doreau să mai trăiască măcar o zi.

Dar să ştiţi că nu într-o zi, într-o clipă poţi să faci foarte mult. Repet, dacă nu ştii să mori şi să înviezi în fiecare zi, dacă nu-ţi pui problema mare a vieţii tale, nu realizezi nimic important în planul mântuirii. Moartea e o realitate, nu avem ce face. Raiul e o realitate, iadul - o altă realitate. Dacă trăim fără a ne întreba: "Ce-i cu mine faţă de valorile acestea, faţă de ceea ce va fi?" - e o mare greşeală. Chiar un sfânt părinte spunea aşa: dacă crezi că există Veşnicia şi stai nepăsător, meriţi să fii închis în casa de nebuni.

Care este pretenţia unui băiat nou însurat faţă de soţia lui? "De ce nu te-ai gândit la mine toată ziua?", nu? Asta este şi atitudinea lui Dumnezeu faţă de om, ţinând cont de faptul că omul este creaţia Lui. "Eu v-am creat, v-am dat lumină ochilor, inimă, glăsuire, Eu vă miluiesc, Eu vă judec, Eu vă fericesc, fără de Mine eşti nimic, pot să te iau în fiecare clipă". E un adevăr, e un adevăr sigur. Dar dacă tu eşti nepăsător şi aştepţi prepeliţa aia din cer, să ştii că nu faci bine.

Omul este o fiinţă superioară, superioară întregii creaţii. Când a făcut Dumnezeu Creaţia a zis şi s-a făcut dintr-un cuvânt. Pe om, însă, l-a cioplit, l-a făcut după chipul şi asemănarea Lui. Chip şi asemănare, toată lumea ştie, dar nu gândeşte ce înseamnă chip şi asemănare. Putem fi dumnezei după har, superiori îngerilor. Îngerii au o misiune grozavă, pe care o îndeplinesc cu o foarte, foarte mare exactitate. Dar ca structură, ca finalitate, omul este superior îngerilor, omul conduce Universul, de asta S-a făcut Iisus Hristos Fiul Omului, om desăvârşit, cu scopul să ne salveze, să ne trezească.

Iisus ne-a adus mai mult decât ne-a pierdut Adam, ne-a adus putinţa de a ne îndumnezei după har; ne-a dat puterea de a ne lepăda de păcat, de iertare a vrăjmaşilor, de a exista ca o entitate mai mare decât oricare alta. Toată creaţia este minunată, dar anume omul a fost creat cu o mare iubire, iubire care nu ştiu dacă se poate spune prin cuvinte. Dumnezeu este altceva decât credem noi, este Iubirea desăvârşită. El ne-a creat doar pentru El, nu şi pentru altcineva sau altceva. El ne-a creat ca să fim cu El în vecii vecilor.
Pr. Arsenie Papacioc

Apostolat în Ţara Făgăraşului nr. 37 - februarie 2010

Vezi şi Fraţilor, se moare!

Niciun comentariu: